12. november 2014

MAPPE TIL NETTBRETT

Det er blitt høst, med mye vær.
Etter en lang pause er det nye syrommet endelig i bruk igjen.
Da jeg fikk nettbrett i gave, fant jeg snart ut av at det er lurt med veske. Selv med deksel er det greit med ekstra beskyttelse når nettbrettet skal med på tur. Derfor har jeg laget mønster og er i full gang med å sy.
Mappen er 8x11 inch.

Jeg har begynt å brodere teksten " mit liv på et brett " som skal være pynt på fremsiden av mappen.
Og det kan gjøres på to måter :

# 1 - lyst stoff med tynn vatt bak. Broder attersting for hånd med lenes silketråd.

# 2 - lyst stoff,  stryk bak vlieselin H630 og rivevelieselin. Broder på symaskin med silketråd.
Jeg bruker tredobbelt rettsøm ( to sting frem - et sting tilbake ) vanlig bomull sytråd i undertråd, silketråd i overtråd og topstitch synål nr. 14.

Er du interessert i materialepakke, legg igjen en kommentar eller send en epost.
Innhold :
Stoff som på bildet, bomullsvatt, mønster og Lenes silketråd.
Koster kr. 250,- inkl. porto.

SYHILSEN LENE

2 kommentarer:

  1. å den var fin, en slik må jeg prøve å lage! ( og jeg som syr så lute... hehe) Kan jeg velge farge? Nina

    SvarSlett
  2. her er mailadressen min som du kan svare på :-)
    ntbjoernstad@hotmail.com
    Nina

    SvarSlett